Szkoła okiem kamery

   

Zespół Szkół im. prof. Janusza Groszkowskiego w Mielcu

serdecznie zaprasza  uczniów 7-8 klas szkół podstawowych do wzięcia udziału w  Międzyszkolnym Konkursie o Fotowoltaice pod tytułem:

Zaplanuj instalacje fotowoltaiczną

Cel konkursu:

 Celem konkursu jest zachęcenie młodzieży do samodzielnego zaplanowania mikroinstalacji fotowoltaicznej dla własnego domu/mieszkania. Uczestnik konkursu może wykorzystać kalkulatory zamieszczone na stronie www.postawnaslonce.pl. W takcie realizacji zagadnień konkursowych uczestnik konkursu będzie mógł poszerzyć swoją wiedzę na temat Odnawialnych Źródeł Energii pozwalających na wytwarzanie energii elektrycznej na własny użytek, oraz wpływu instalacji fotowoltaicznych na poprawę jakości powietrza w ujęciu lokalnym i ogólnopolskim. Wykorzystując kalkulatory zużycia energii w domu, emisji i kompensacji dwutlenku węgla oraz kosztów inwestycji fotowoltaicznych uczestnik konkursu zdobędzie wiedzę na temat idei wytwarzania własnej energii. Udział w konkursie jest bezpłatny.

Regulamin  konkursu:

  • 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Organizatorem Konkursu jest Zespół Szkół im. prof. J. Groszkowskiego w Mielcu, ul. Kilińskiego 24, 39-300 Mielec.
  2. Konkurs przeprowadzony będzie w miesiącu kwietniu 2021 roku.
  3. Prace konkursowe należy przesyłać w formie elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
  • 2

WARUNKI UCZESTNICTWA W KONKURSIE

  1. Uczestnikami konkursu mogą być uczniowie klas 7-8 szkół podstawowych
  2. Warunkiem uczestnictwa w Konkursie jest spełnienie następujących warunków:
  3. a) zapoznanie się z regulaminem konkursu na stronie zs.mielec.pl
  4. b) spełnienie warunków podanych w 3.
  5. W Konkursie nie mogą brać udziału pracownicy Organizatora oraz członkowie rodziny Komisji Konkursowej.
  • 3

ZASADY KONKURSU I NAGRODY

  1. Przedmiotem Konkursu jest opracowanie charakterystyki energetycznej domu/mieszkania w oparciu o kalkulatory zamieszczone na stronie www.postawnaslonce.pl. Dla konkretnej lokalizacji należy:
  2. a) oszacować zużycie energii w domu/mieszkaniu za pomocą kalkulatora zamieszczonego na podanej stronie https://postawnaslonce.pl/kalkulatory/kalkulator-zuzycia-energii-elektrycznej-w-domu/ . Celem obliczenia zużycia energii przez dane urządzenie należy wpisać czas jego dobowego wykorzystania. Po wypełnieniu kalkulatora należy wygenerować raport w PDF, który trzeba dołączyć do pracy konkursowej
  3. b) należy wskazać pomieszczenie w domu/mieszkaniu, w którym zużywana jest największa ilość energii oraz wskazać przyczynę dlaczego tak się dzieje
  4. c) w kalkulatorze Emisja i kompensacja CO2 oraz ekonomia rozwiązań fotowoltaicznych należy określić: emisję CO2, liczbę drzew potrzebnych do skompensowania emisji dwutlenku węgla, moc systemu fotowoltaicznego, liczbę modułów w systemie fotowoltaicznym, wydajność systemu, koszt instalacji, wartość prądu wyprodukowanego przez instalację. Kalkulator do tego punktu znajduje się pod adresem https://postawnaslonce.pl/kalkulatory/kalkulator-emisji-i-kompensacji-dwutlenku-wegla-oraz-ekonomii-rozwiazan-fotowoltaicznych/ (należy wygenerować raport w PDF, który należy dołączyć do pracy konkursowej)
  5. d) w programie graficznym (np.: Paint ) należy przygotować schematyczny plan domu/ mieszkania, z naniesionymi na dachu panelami fotowoltaicznymi oraz kierunkami świata (przesyłamy to w postaci pliku JPG lub PNG)
  6. e) gotowa praca konkursowa powinna zawierać: dwa pliki PDF wygenerowane w kalkulatorach, plan domu z naniesionymi na dachu panelami fotowoltaicznymi w postaci zdjęcia oraz krótki opis domu/ mieszkania obejmujący podpunkt b z 3 (plik Word).
  7. Każdy osoba, biorąca udział w konkursie, zgłasza tylko jedną pracę. Tekst należy opatrzyć informacjami: imię i nazwisko, wiek uczestnika, klasa i typ szkoły (nauczyciel-opiekun ze strony szkoły), telefon kontaktowy do szkoły, e-mail szkoły (karta zgłoszeń dołączona do Regulaminu Konkursu).
  8. Prace konkursowe, wraz z powyższymi danymi, należy: przesłać pocztą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
  9. Do pracy biorącej udział w konkursie uczestnicy dołączają kartę zgłoszenia wraz z formularzem potwierdzającym zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez organizatora konkursu.
  10. Pisemną zgodę wraz z informacją o wyrażeniu zgody na publikację wizerunku dostarczają tylko laureaci.
  11. Rozstrzygnięcie konkursu i powiadomienie laureatów drogą elektroniczną lub telefoniczną nastąpi do dnia 31 maja 2021 roku.
  12. Nagrodzone zostaną trzy najlepiej ocenione prace konkursowe.
  13. Wszelkie wątpliwości dotyczące zasad Konkursu, postanowień Regulaminu i jego interpretacji rozstrzyga Organizator.
  14. Zdobywcy nagród zostaną poinformowani pocztą elektroniczną lub telefonicznie. Wyniki Konkursu zostaną również opublikowane na stronie ZS Mielec.
  15. Zgłoszenie uczestnika jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na publikację informacji dotyczących osób nagrodzonych.

 

Pobierz:

1. Karta zgłoszenia

2. Opis inwestycji

   

Klasy mundurowe  

 

 

 

   

Uczelnia patronacka  

   

   

   

   

Programy unijne  

 

Praktyki zagraniczne FERS

***************************

 

   

Partnerzy projektu:

 

- Biuro do spraw  „Zostań Żołnierzem Rzeczpospolitej”

- jednostka patronacka: 3 Podkarpacka Brygada Obrony  
  Terytorialnej w Rzeszowie im. płk. Ł. Cieplińskiego, ps. ”Pług”

- Starostwo Powiatowe w Mielcu

- 33 batalion lekkiej piechoty w Dębicy

- WCR w Mielcu

   
Copyright © 2024 Elektryk - Zespół Szkół im. prof. Janusza Groszkowskiego w Mielcu. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.