10.000 euro dla naszej szkoły z projektu skill.ED
Miło nam poinformować, że Zespół Szkół im. prof. J. Groszkowskiego w Mielcu przy współpracy z Radą Rodziców, wygrał 10 tyś. euro w Międzynarodowym Konkursie Edukacyjnym Skill.ED 2023, organizowanym przez Fundację Kronospan. Jego II edycja objęła szkoły z całej Europy i USA. Uczestnicy zgłaszali projekty rozwoju szkolnictwa zawodowego w dowolnym obszarze, m.in.: wyposażenie laboratorium, zakup sprzętu dydaktycznego, zorganizowanie specjalistycznych zajęć, organizacja praktyk itp.
Projekt realizowany przez naszą szkołę w roku szkolnym 2023/2024, nosił nazwę „Wzbogacanie oferty edukacyjnej szkoły poprzez uruchomienie pracowni automatyki”. Celem projektu było podniesienie jakości kształcenia zawodowego poprzez pozyskanie nowoczesnych stanowisk dydaktycznych.
Wygrana umożliwiła doposażenie i uruchomienie pracowni automatyki w stanowiska do nauki programowania sterowników PLC oraz przeprowadzania egzaminów zawodowych. W ramach projektu zakupiono zestawy komputerowe, a także materiały i urządzenia, dzięki którym zmontowano cztery aluminiowe tablice, stanowiska egzaminacyjne, służące do montażu układów automatyki.
Otrzymany grant w wysokości 10 000 euro, w całości sfinansował zakup 4 stanowisk edukacyjnych do nauki podstaw automatyki w zawodach: technik mechatronik, technik automatyk i technik elektronik. Dzięki temu w naszej pracowni mechatroniki jest możliwa nauka na wysoce nowoczesnym i zaawansowanym sprzęcie, a to z kolei zapewnia naszym uczniom świetne przygotowanie i czyni ich atrakcyjnymi specjalistami oraz praktykami na rynku pracy.
Dzień Szkolnej Pielęgniarki
W każdej szkole nad zdrowiem i dobrym samopoczuciem uczniów czuwają panie pielęgniarki. O tym, jak bardzo potrzebna jest ich obecność, wie każdy z nas. To dzięki ich pracy szkoła może funkcjonować bezpiecznie i stabilnie, a uczniowie czują się zaopiekowani. Zakres tej pracy wydaje się jednak czasami mało doceniany, dlatego dziś, 7 października, w naszej szkole już po raz drugi Szkolne Koło Wolontariacko – Profilaktyczne „Pomocna Dłoń” zorganizowało obchody Dnia Szkolnej Pielęgniarki, którego najważniejszym momentem było wręczenie naszej Pani Pielęgniarce, Teresie Żeńczuk, kwiatów oraz pamiątkowego dyplomu, jako wyrazu szacunku dla Jej gorliwej pracy.
Z tej okazji pragniemy również przypomnieć wywiad jakiego rok temu udzieliła nam p. Teresa.
Uczniowie:
Dzień dobry p. Tereso, mamy do Pani kilka pytań. Dlaczego wybrała Pani ten zawód?
P. Teresa:
Jak człowiek jest młody i wybiera szkołę nie zawsze do końca wie czy będzie lubił to co robi czy nie, czy będzie w tym dobry. Ja powiem wam, że będąc małą dziewczynką już bandażowałam i robiłam opatrunki misiom i lalkom. Bardzo mnie to jakoś pociągało. Potem jak byłam troszkę starsza też w domu działałam, gdy ktoś się skaleczył i byłam chętna do udzielania mu pomocy. Wybierając szkołę, dopiero w niej zorientowałam się jak ten zawód dokładnie wygląda, tym bardziej, że chodziłam do 5-letniego Liceum Medycznego w Mielcu, gdzie w 3 klasie zaczyna się praktyka w szpitalu, podczas, której ma się kontakt z pacjentami. Ja bardzo te praktyki lubiłam, bardzo lubiłam tych chorych ludzi, zwłaszcza starszych, którym współczułam i jednocześnie sprawiało mi radość pomaganie im. Myślę, że w dalszym ciągu to lubię i bardzo lubię swoją pracę.
Uczniowie:
Jaka jest największa trudność w Pani pracy?
P. Teresa:
Nie mam żadnych trudności, bo ja moją pracę lubię wykonywać. Lubię młodzież z którą mam do czynienia, więc nie widzę żadnych trudności.
Uczniowie:
Jaka jest największa radość w Pani pracy?
P. Teresa: Jak przychodzicie do mnie i jestem w stanie wam pomóc, to bardzo mnie to cieszy. Lubię jak jest uśmiech na twarzy jako takie podziękowanie, że pomogłam i ktoś jest zadowolony.
Uczniowie:
Jakie są Pani marzenia jeśli chodzi o pracę w szkole?
P. Teresa: Jeśli chodzi o pracę w szkolę, to mam jedno marzenie, żebym była zdrowa, miała jeszcze siłę, żebym mogła przychodzić do szkoły pracować i pomagać mojej kochanej młodzieży, którą bardzo kocham i szanuję.
Uczniowie:
Bardzo dziękujemy i życzymy dużo zdrowia.
P. Teresa: Dziękuję bardzo.
Wycieczka do Sandomierza "Światowej stolicy krzemienia pasiastego"
W piątek, 27 września 2024 roku, odbyła się szkolna wycieczka integracyjno-rekreacyjna. Uczniowie wyruszyli na wyprawę do Sandomierza – malowniczego miasta, słynącego z bogatej historii i pięknych krajobrazów.
Zwiedzanie rozpoczęło się w wąwozie św. Jadwigi, gdzie uczestnicy mogli podziwiać formacje skalne. Następnie, uczniowie odwiedzili malowniczy, XIII-wieczny romańsko-gotycki kościół pw. Świętego Jakuba i udali się zwiedzać Zamek Królewski, wzniesiony na skarpie wiślanej oraz Dom Długosza, jeden z najlepiej zachowanych gotyckich domów mieszkalnych, który posiada niezwykłe eksponaty od paleolitu do XIX wieku.
Sandomierz, znany, jako miasto siedmiu wzgórz, urzekł wycieczkowiczów urokliwymi kamieniczkami i zabytkowymi budowlami. Uczniowie odkryli lokalne atrakcje, takie jak Brama Opatowska, Ucho Igielne, Bazylika Katedralna Narodzenia NMP czy gotycki Ratusz z XIV w. oraz otaczające Rynek stare kamienice.
Urzekający malowniczością Sandomierz i sielski nadwiślański krajobraz oraz idealnie wpisane weń światowej klasy zabytki architektury różnych epok i stylów architektonicznych, okazał się doskonałą okazją nie tylko do poznania lokalnych zabytków, ale także do integracji między uczniami Zespołu Szkół. Urokliwy Sandomierz na pewno pozostanie na długo w pamięci wszystkich uczestników
I etap Olimpiady Języka Angielskiego
2 października br. w Zespole Szkół im. prof. Janusza Groszkowskiego w Mielcu odbył się I etap Olimpiady Języka Angielskiego organizowanej przez Wyższą Szkołę Języków Obcych im. Samuela Bogumiła Lindego w Poznaniu.
Do lingwistycznych zmagań przystąpiło 11 uczniów Technikum Nr 4: Oliwier Gliniak 2A, Marek Malec 3A, Nataniel Meckaj 3A, Mikołaj Ozimek 3A, Julia Gaj 3B, Mikołaj Granowski 3B, Katarzyna Jurkowska 4B, Katarzyna Szostek 4B, Mikołaj Kania 4B, Bartosz Noga 4B, Szymon Puła 4A. Zadaniem uczniów było rozwiązanie zadań sprawdzających znajomość leksyki, struktur gramatycznych, a także wiedzę o krajach anglojęzycznych.
Szkolny etap olimpiady zorganizowała i przeprowadziła nauczycielka języka angielskiego, Magdalena Surdej.