Ochrona konsumenta to zobowiązania, które realizuje się w polityce międzynarodowej. Uczniowie klasy 2Bg i 3D w Technikum Nr 4 kształci się w zawodzie „technik hotelarz”, w którym prawa konsumenta – gości hotelowych, również obcokrajowców stanowią niezwykle ważny temat. Wdrażając się w zakres tego zagadnienia i realizując podstawę programową, młodzież przygotowała swoje kolekcje na Wakalet, w których postawiła się w roli przyszłych menadżerów, dbających o prawa konsumenta.
Uczniowie i uczennice klasy 2Bg uczyli się przygotowywać do uczciwej rozmowy z konsumentami. Dzięki wspólnej pracy poznali jak szeroki zakres dokumentacji należy przygotować, aby w czasie rozmowy doprowadzić do zlecenia organizacji przyjęcia weselnego zgodnie z życzeniami Państwa Młodych. Dziś jest wiele internetowych porad dla młodych, my podpowiadamy pracownikom restauracji hotelowej. Zapraszamy do oglądnięcia kolekcji na Wakalet https://wke.lt/w/s/-2ufKw
Uczniowie i uczennice klasy 3D nauczyli się jak być twórczym w czasach „życia” w Internecie. Menu jest ofertą handlową, dlatego ważne jest, aby zawierało rzetelne informacje, ciekawie przedstawione. Znajdziecie tu jeszcze rozwijającą się kolekcję MENU w różnych plikach, które przyciągają uwagę. Poza plikami PDF w kolekcji są filmy, w tym również z podkładem muzycznym oraz GIFY. Zapraszamy do oglądnięcia kolekcji WAKALET https://wke.lt/w/s/MDbXsX
Oto jakie prawa konsumenta brano pod uwagę:
Prawo do bezpieczeństwa i ochrony zdrowia – gwarantuje ochronę przed niebezpiecznymi towarami i usługami, które nie mogą zagrażać naszemu życiu i zdrowiu. Młodzież znając zasady bezpieczeństwa żywności, którą serwuje się podczas przyjęcia, przygotowała odpowiednie menu.
Prawo do rzetelnej informacji – gwarantuje ochronę interesów konsumenta. Młodzież, przygotowała konkretne oferty dodatkowe i specjalne, w różnych cenach, do których podczas rozmowy konsument miałby wgląd i podejmował ostateczne decyzję zakupu usługi.
Prawo do wyboru – prowadzi do całkowitej korzyści ekonomicznej konsumenta. Młodzież przygotowała oferty usług w różnych, i niewygórowanych cenach, tak, aby gość wybrał ofertę korzystną dla siebie.
Prawo do edukacji konsumenckiej – konsument powinien mieć łatwy dostęp do informacji o podstawowych cechach towarów i usług. Młodzież wie, że dziś łatwo można wykorzystać Internet i media społecznościowe do informowania gości o swoich ofertach.
Agnieszka Kusak
#ElektrykMielec #PowiatMielecki #Mielec