Szkoła okiem kamery

Film promocyjny

   

Spis treści

 

Dziennik projektu

 

WRZESIEŃ 2013

 

  1. Przekazanie informacji o rozpoczęciu współpracy międzynarodowej w ramach programu Comenius – strona internetowa szkoły.
  2. Opublikowanie regulaminu naboru do programu Comenius i poinformowanie społeczność szkolną – strona internetowa szkoły, spotkanie z klasą IIIc – Technik mechatronik.
  3. Udział przedstawiciela szkoły w konferencji szkoleniowej w ramach programu Comenius organizowanej przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w Warszawie.
  4. Nawiązanie kontaktu mailowego i telefonicznego ze szkołą partnerską Löhne.
  5. Ustalenie zasad komunikowania się ze szkołą partnerską w ramach realizowanego projektu.
  6. 30 września 2013r. podpisanie umowy o finansowanie projektu w ramach programu Comenius.

 

 

 Galeria:


PAŹDZIERNIK 2013

 

  1. 7 października - Pierwsza wideokonferencja ze szkołą partnerską z udziałem zespołów roboczych złożonych z przedstawicieli nauczycieli.
  2. 10 października - Spotkanie z rodzicami klasy IIIc w celu poinformowania o projekcie i zasadach udziału w projekcie – zebranie Oświadczeń rodziców ws. Zgody na udział dziecka w projekcie.
  3.  Podział uczniów na zespoły robocze do przygotowania prezentacji o klasie, szkole, mieście, Krakowie i Oświęcimiu i praca nad prezentacjami.
  4. Przygotowanie narzędzi do skutecznej komunikacji między partnerskimi szkołami (ustalenie wspólnego e-maila, adres Skype, kontakty telefoniczne).
  5. Wykonanie tablicy ogłoszeń o projekcie Comenius – I piętro, przy sekretariacie.
  6. 28 października - Druga wideo konferencja robocza pomiędzy partnerami dotycząca ustalenia ostatecznych terminów pobytu w ramach partnerstwa, podziału zadań na następny miesiąc, ustalenia miejsc pobytu uczniów podczas wymiany.

 

LISTOPAD 2013

 

  1. Współpraca nad projektem – ciąg dalszy przygotowania prezentacji i ogłoszenie wśród potencjalnych uczestników konkursu na logo projektu
  2. 4 listopada - wideokonferencja między partnerami w sprawach związanych z projektem
  3. Wydanie w gazetce szkolnej informacji na temat realizowanego projektu.

 

GRUDZIEŃ 2013

 

  1. Wybór spośród potencjalnych uczestników grupy docelowej uczniów do udziału w projekcie i opublikowanie jej na stronie internetowej szkoły.
  2. Współpraca w ramach projektu – przekazanie prezentacji wykonanych przez uczniów naszej szkoły, praca uczniów nad logo projektu, przygotowanie uczniów do telekonferencji
    pt. „Wzajemna prezentacja uczniów, własnej osoby i szkoły w języku niemieckim”, przygotowywanie adresów mailowych uczestników projektu.
  3.  18 grudnia 2013 r. – wideokonferencja robocza z zespołem projektowym partnera (ustalenie produktów końcowych projektu, ustalanie wzajemnych pisemnych zobowiązań dot. realizacji projektu, ustalenie pomiędzy partnerami braku możliwości goszczenia podczas wizyt partnerskich u rodzin uczniów, ustalenie wersji robotów dydaktycznych wykorzystywanych do wzajemnej współpracy, ustalenie przebiegu wideokonferencji z udziałem uczniów.
  4. Zakup pomocy dydaktycznych wykorzystywanych przy realizacji projektu – 5 robotów „Lego Mindstorms EV3”

 

STYCZEŃ 2014

 

  1. Praca nad projektem – przygotowanie telekonferencji z uczniami, praca nad logo projektowym.
  2. 13 stycznia – wideokonferencja z partnerem, ustalenie terminu wideokonferencji z udziałem uczniów obu szkół partnerskich.
  3.  16 styczeń – wideokonferencja z udziałem wszystkich uczestników projektu.

 

LUTY 2014

 

  1. Wysłanie do partnera w Löhne propozycji logo projektów.
  2. Pierwsze doświadczenia w pracy z robotami dydaktycznymi – zajęcia w grupach roboczych w pracowni mechatroniki.
  3. 13 luty  - wideokonferencja z partnerem – wybór logo projektu, ustalanie spraw organizacyjnych związanych z pobytem uczniów naszej szkoły u partnera, ustalenie tematu wideokonferencji z udziałem uczniów. Ustalono temat „System edukacyjny w Polsce i Niemczech. Podobieństwa i różnice”.

 

 

 

 MARZEC 2014

 

  1. 4 marzec – wideokonferencja z partnerem z udziałem uczniów, prezentacja przez uczniów systemów oświatowych w Polsce i Niemczech w języku niemieckim, ustalenie podziału zadań do realizacji w marcu.
  2. Projektowanie pracy robotów dydaktycznych w oparciu o zadanie otrzymane od partnera projektu.
  3. Praca w grupach roboczych mających na celu rozwiązaniu otrzymanego zadania.

 

KWIECIEŃ 2014

 

1. Przygotowanie do wizyty w Loehne:

  - przygotowanie programu kulturalnego – teatrzyk „Czerwony Kapturek” w języku     niemieckim,

  - dopracowanie warunków przejazdu autokarem i pobytu w Loehne.

2. Telekonferencja w sprawie ustalenia szczegółów programu pobytu w mieście partnera.

 

MAJ 2014

 

1. Wizyta partnerska w Loehne w dniach 11-24.05.2014r

 

Sprawozdanie z wizyty w Loehne.

 

W dniach 11-24 maja 2014r grupa 20 uczniów i 4 nauczycieli z naszej szkoły odbyła wizytę partnerską w szkole partnerskiej August Griese Berufs College w Loehne.

1 dzień: 11.05.niedziela godz. 21.00 wyjazd do Niemiec z parkingu przed budynkiem szkoły, jazda przez nocą przez terytorium Polski i Niemiec. Nasz kierowca nie usnął ani na chwilę. Ok. godz. 13.00 zjawiamy się przed budynkiem szkoły partnerskiej. Wita nas koordynator projektu po stronie niemieckiej Holger Biber. Po krótkiej wizycie w szkole i ustaleniu szczegółów dnia następnego ruszamy na zasłużony odpoczynek do schroniska młodzieżowego w Bielefeld. Schronisko w miarę nowe i czyste, łazienki w pokoju, czasami łóżka piętrowe, obsługa miła, okolica w miarę bezpieczna. Blisko do sklepu. Po zakwaterowaniu udaliśmy się na krótki spacer po mieście, następnie kolacja i czas na normalny sen w normalnym łóżku.

 

2 dzień. Uroczyste rozpoczęcie projektu – spotkanie z dyrekcją szkoły, zespołem projektowym, zwiedzanie obiektów szkolnych, zapoznanie z programem pobytu, prezentacja grup partnerskich i wykonanego zadania - praca robotów wg. zapisanego programu, wizyta u burmistrza miasta Loehne Heinz – Dieter Held.. Powrót do Bielefeld.

 

3 dzień. Dalszy ciąg zwiedzania szkoły. Praca w zespołach roboczych 4-5 osobowych polsko-niemieckich nad zadaniem projektowym. Grupa projektowa nauczycieli pracowała nad ustaleniem ostatecznego kształtu pobytu. Omówione systemy edukacji w Polsce i Niemczech – zasady funkcjonowania i finansowania, podobieństwa i różnice.

 

4 dzień. Wizyta w regionie Hereford. Spotkanie z władzami regionu. Zwiedzanie fabryki WAGO w Inden – światowego producenta złączek elektrycznych. Fabryka ta zatrudnia 1850 osób, ma zakłady w Polsce, Azji, USA i w Europie. W trakcie spotkania uczestnicy zostali zapoznani z profilem produkcji, zwiedzili zakład i każdy otrzymał prezent w postaci złączek i pluszowego misia. Wieczorem w schronisku odbyło się spotkanie zespołu projektowego z uczestnikami, omówiono dotychczasowy pobyt, każdy pokój dostał zadanie do wykonania. Zadanie polegało na wykonaniu prezentaccji multimedialnej z pobytu w Niemczech. Prezentacja wykonania zadania odbędzie się na koniec pobytu dla partnera niemieckiego i po powrocie do kraju, na omówieniu wizyty w szkole.

 

5 dzień. W godzinach porannych wszyscy uczestnicy zwiedzili firmę Bury – gdzie spotkaliśmy się z bardzo miłym przyjęciem właścicieli. Warto wspomnieć, że firma Bury posiada własną fabrykę też w Mielcu. Po zakończeniu wizyty udaliśmy się do Detmold, historycznego miejsca dla Niemiec pomnika Hermana. Po zakończeniu wizyty na Porta Westfalia udaliśmy się na wspólny relaks i emocje do parku linowego. Po bardzo ciekawym i aktywnym dniu wróciliśmy do bazy w Bielefeld.

 

6 i 7 dzień to weekend podczas, którego odpoczywaliśmy, zwiedzaliśmy Bielefeld i pracowaliśmy przygotowując prezentacje z pobytu.

 

8 dzień. Dzień na zwiedzanie przedsiębiorstw, prezentujących najnowsze rozwiązania technologiczne i informatyczne. Po śniadaniu wszyscy uczestnicy udali się do miejscowości Oelde na zwiedzanie firmy Komptech GMBH – zakładu produkującego maszyny do rozdrabniania i sortowania odpadów oraz maszyny i ciągi technologiczne do wytwarzania biomasy. Komptech to firma o zasięgu ogólnoświatowym. Wywodzi się z Austrii i produkuje swoje wyroby w 4 państwach Niemcy, Austria, Słowenia i USA. Posiada partnera w Polsce.

Następnie udaliśmy się do miejscowości Harsewinkel, gdzie odwiedziliśmy światowego giganta i producenta kombajnów oraz maszyn rolniczych firmę Class. Podczas pobytu zwiedziliśmy zakład, zapoznaliśmy się z ciągiem technologicznym, firma przedstawiła nam jak wygląda system kształcenia pracowników młodocianych w Niemczech. Po długim i męczącym dniu z przyjemnością wróciliśmy do bazy w Bielefeld.

 

9 dzień. Cały dzień był poświęcony był na warsztaty. Podczas, których w dwóch sesjach przed i po obiedzie pracowaliśmy programując roboty. W trakcie warsztatów, uczyliśmy partnerów z Niemiec podstawowych polskich zwrotów. Na koniec odbyła się prezentacja możliwości zaprogramowanych robotów. W nagrodę za dobrze i efektywnie przepracowany dzień, nasi niemieccy partnerzy zaprosili nas na kręgle, gdzie spędziliśmy razem w miłej i towarzyskiej atmosferze 2 godziny. Dzień wszyscy uznali za udany, ale niestety koniec pobytu coraz bliżej.

 

10 dzień Dzień warsztatowy- wszyscy uczestnicy, w grupach międzynarodowych rozwiązywaliśmy nowe zadanie z robotami, ale o wyższym stopniu trudności. Na koniec dnia tradycyjnie prezentacja i posumowanie.

 

11 dzień. To już ostatni wspólny nasz dzień, więc trzeba go spędzić wspólnie i radośnie. Tak też się stało. Rano udaliśmy się do miejscowości Minden, gdzie znajduje się jedna z najstarszych śluz rzecznych Wasserschlaussen – różnica poziomów wód dla poruszających się przy jej pomocy statków 10 m. Odbyliśmy rejs po rzece, zwiedziliśmy Inden wraz z jego starym miastem, odwiedziliśmy muzeum lalek. Po powrocie do Loehne było wspólne grillowanie, wspólne gry sportowe, posumowanie wspólnie spędzonych dni. Po powrocie do schroniska zostało już tylko pakowanie i wieczorny spacer po Bielefeld.

 

12 dzień. To już koniec. Po śniadaniu opuściliśmy schronisko, udaliśmy się do August Berufs College, aby pożegnać się z naszymi przyjaciółmi, Podczas pożegnania każdy uczestnik wizyty otrzymał certyfikat potwierdzający udział w wizycie partnerskiej. Zespoły projektowe omówiły wstępnie termin i program wizyty partnerskiej w Mielcu i ruszyliśmy w drogę powrotną do Polski. Podróż powrotna odbyła się bez większych zakłóceń i w godzinach rannych 24.05.2014r zmęczeni ale szczęśliwi dotarliśmy do Mielca.

 

2. Omówienie wizyty partnerskiej w Loehne z uczestnikami wizyty – 27.05.2014r.

   - pokaz prezentacji multimedialnych wykonanych przez uczniów podczas wizyty  w Loehne

   - prezentacja zdjęć z pobytu w Niemczech,

   - przydział zadań dla uczestników.

 

CZERWIEC 2014

 

1. Praca nad produktami końcowymi z wizyty w Loehne – przygotowywanie szkolnej   wystawy fotograficznej i fotoalbumu.

2. Współpraca z partnerem nad przygotowywaniem wizyty partnera w Mielcu ( ustalenie terminu i czasu pobytu, praca nad programem pobytu, pomoc w znalezieniu bazy noclegowej.

3. Przygotowanie wizyt w zakładach pracy Mielca, nawiązanie kontaktu z Oświęcimiem, Wieliczką, firmą Astor w Krakowie, elektrownią w Połańcu.

 

LIPIEC 2014

 

Wakacje u partnerów.

 

SIERPIEŃ 2014

 

1. Spotkanie z uczestnikami projektu w celu omówienia programu wizyty partnera ze szkoły niemieckiej.

2, Przygotowywanie programu kulturalnego na spotkanie z partnerem.

3.Domknięcie programu wizyty partnerskiej – dostosowanie terminów, ustalenie miejsca prowadzenia warsztatów, uzgodnienia końcowe dotyczące wizyt w zakładach i zwiedzanych obiektów.

 

WRZESIEŃ 2014

 

1. Wizyta partnera z Niemiec w Mielcu .

 

Sprawozdanie z wizyty.

W ramach realizowanego przez Zespół Szkół im. prof. J. Groszkowskiego w Mielcu projektu partnerskiego „Partnerskie Projekty Szkół”, finansowanego ze środków Unii Europejskiej –„Program Uczenie się przez całe życie - Comenius”, w dniach 01 – 12.09.2014r. przebywała w naszej szkole 33 osobowa grupa młodzieży i opiekunów ze szkoły August Griese Berufs College z Loehne - Niemcy. Podczas pobytu w Mielcu młodzież niemiecka zwiedziła: szkołę, Regionalne Centrum Transferu Nowoczesnych Technologii Wytwarzania powiatu mieleckiego znajdującego się w strukturach Centrum Kształcenia Praktycznego i Doskonalenia Nauczycieli w Mielcu, wybrane przedsiębiorstwa działające na terenie Mielca– Bury, Kirhoff, R&G. Zwiedzili Elektrownię Połaniec oraz uczestniczyli w pokazach robotów w krakowskiej firmie Astor. Spotkała się z wicestarostą powiatu mieleckiego Panem Andrzejem Bryłą, który zaprezentował gościom powiat mielecki oraz szkoły ponadgimnazjalne funkcjonujące na jego terenie. W ramach realizowanego programu kulturowego młodzież niemiecka i polska zwiedziła Rzeszów, kopalnię soli w Wieliczce, Kraków- Stare Miasto i Wawel i muzeum matrylologii w Oświęcimu, Najważniejszym zadaniem realizowanym przez partnerów w ramach realizowanego projektu były 4- dniowe warsztaty z zakresu doskonaleniu umiejętności programowania robotów z klocków LEGO.

50 uczestników pracowało w trzech grupach roboczych, programując roboty, które następnie realizowały zadania o różnym stopniu trudności. Największym wyzwaniem dla uczestników było zaprojektowanie najbardziej mobilnego robota, a następnie pokaz jego możliwości w akcji. Na koniec każdego dnia warsztatów miała miejsce wspólna prezentacja zaprogramowanych robotów. Zajęcia warsztatowe odbywały się w Regionalnym Centrum Nowoczesnych Technologii Wytwarzania powiatu mieleckiego. Podsumowaniem wspólnie spędzonych dni był piknik integracyjny, który odbył się w gospodarstwie agroturystycznym „Przy Grobli” we wsi Trześń gmina Niwiska. Podczas pikniku przy tradycyjnym bigosie staropolskim i kiełbasce, obie szkoły zaprezentowały program artystyczny i uczestniczyły w grach i zabawach integracyjnych. W dniu wyjazdu, każdy uczeń partnerskiej szkoły otrzymał z rąk Dyrektora szkoły Pana Zbigniewa Witka Certyfikat potwierdzający udział w projekcie i nasi partnerzy udali się w drogę powrotną. Po 14 godzinach jazdy swoim autokarem dotarli do domu. Niemieccy goście serdecznie podziękowali za miłe przyjęcie, profesjonalnie zorganizowany i bardo bogaty ich program pobytu w Mielcu. O przebiegu i realizacji dalszej części projektu poinformujemy Was w kolejnych numerach gazetki.

 

2. Omówienie programu wizyty z uczestnikami projektu 16.09.2014r.

- prezentacja pracy robotów zaprogramowanych podczas warsztatów, które odbyły się w trakcie wizyty partnerskiej,

- wspólne oglądanie zdjęć z wizyty partnera w Mielcu,

- ocena programu kulturalnego,

- omówienie mocnych i słabych stron wspólnego programu.

3. Ustalenie terminu videokonferencji z partnerem – po 25 października 2014r.

 

PAŹDZIERNIK 2014

 

1. Praca nad produktami końcowymi – przygotowywanie drugiej części wystawy fotograficznej i fotoalbumu.

2. Upowszechnianie projektu w mediach szkolnych ( gazetka szkolna i radiowęzeł, gazeta lokalna Korso.

3. Videokonferencja z partnerem i dyskusja panelowa na temat. „ Polska i Niemcy w oczach uczestników po wizytach partnerskich”.

4. Przygotowywanie zadania dla partnera niemieckiego na miesiąc listopad i grudzień.

 

 

 

 

Galeria:


   

   

Uczelnia patronacka  

   

Gazetka szkolna  

   

   

Programy unijne  

Program - uczenie się przez całe życie

Staże i praktyki zagraniczne

Staże i praktyki zagraniczne

***************************

 Comenius



Projekt partnerski szkół
z krajów UE

***************************

Praktyki Erasmus+

***************************

Projekt praktyk zagranicznych
"PO WER"

***************************

   

Statystyki  

Odsłon artykułów:
3303897
   

Odwiedza nas 87 gości oraz 0 użytkowników.

   
Copyright © 2019 Elektryk - Zespół Szkół im. prof. Janusza Groszkowskiego w Mielcu. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Administrator: pracownie76(małpa)gmail.com
Aktualności: biblioteka2(małpa)poczta.fm