Harmonogram projektu
Za realizację projektu odpowiedzialni są nauczyciele obu szkół, którzy posiadają ze sobą regularny kontakt. Szkoły ściśle ze sobą współpracują. Zadaniem specjalnym naszej szkoły jest opracowanie logo projektu oraz implementacja platformy komunikacyjnej (wirtualne klasy). Nasz partner czyli szkoła w Loehne zajmie się przygotowaniem i zarządzaniem skrzynkami e-mail do komunikacji oraz zapewnieniem zakresu danych do wymiany informacji (Internet) i zarządzaniem projektu.
Na poszczególnych etapach projektu uczniowie będą pracowali zarówno w całej grupie jak również w workshop-team czyli 5-6 osobowych grupach uczniów. Na początku dnia omawiane będą zadania dnia. Na koniec dnia przewiduje się raporty wykonanej pracy. Małe grupy będą składały się z uczniów obu szkół partnerskich. Na każde spotkanie musi zostać przygotowana dokumentacja wyników pracy, aby dalsza współpraca była owocna. Na zakończenie etapu planowane jest wspólne zwiedzanie, aby wzbogacić i urozmaicić przeżycia i mile wspólnie spędzić czas.
W trakcie projektu każda szkoła przeprowadzi własne oceny projektu, czyli sprawdzenie czy zamierzone cele zostały osiągnięte. Oceniany będzie aktualny stan projektu, osiągnięte wyniki, zadowolenie uczestników, akceptacja w grupach, forma i trwałość wyników i prezentacji. Ewaluacja nastąpi w oddzielnych kryteriach ale uczniów i nauczycieli a także wspólnie.
HARMONOGRAM:
09 -10. 2013 |
Początek projektu, tworzenie grup po obu stronach partnerskich. Wspólne zapoznanie się (e-mail , Skype). Wymiana podstawowych informacji (szkoła, miasto, okolica) |
|
|
31.10.2013 |
Otwarcie wystawy o projekcie jak również o partnerze danej szkoły( internet, gabloty, tablice) |
|
|
11.2013 – 05.2014 |
Utworzenie wspólnej platformy do pracy i wymiany. Poszerzenie kompetencji językowych (język projektu i partnera) wspólna wymiana informacji i stanowisk pracy (e-mail, Skype) |
|
|
06.2014 |
Wizyta w Löhne z programem kulturalnym jak również publiczna prezentacja projektu, aktualnych wyników pracy. Wspólny udział w warsztatach w zakresie mechatroniki. |
|
|
06 – 09.2014 |
Dalsza praca i wymiana wyników poszczególnych grup(internet, e-mail, Skype). Przygotowanie drugiej wizyty. Publikacja i prezentacja wyników. |
|
|
10.2014 |
Wizyta w Mielcu z programem kulturalnym jak również prezentacja projektu, aktualnych wyników pracy. Przygotowanie i przeprowadzenie konkursu z robotyki. |
|
|
11 – 07.2015 |
Dalsza praca i komunikacja pomiędzy grupami po obu stronach. Rozszerzenie i aktualizacja platform informacyjnych. Przygotowanie następnej wizyty. |
|
|
05.2015 |
Wizyta końcowa. Podsumowanie prac poszczególnych grup i wyników projektu jak również przygotowanie końcowej prezentacji. |
|
|
06.2015 |
Publiczna prezentacja projektu w szkołach (konferencja na żywo dla szkoły partnerskiej) |
||