Podstawowe cele projektu:
- Doskonalenie kwalifikacji w zawodzie technik elektronik i technika elektryk poprzez poznanie i porównanie standardów pracy w Niemczech i Polsce.
- Zastosowanie zdobytej wiedzy i umiejętności przez uczniów w rzeczywistych warunkach pracy.
- Wspieranie młodzieży kształcącej się w zdobywaniu wiedzy, umiejętności i kwalifikacji mających na celu ułatwienie rozwoju osobistego i zwiększenie szans na zatrudnienie na lokalnym, krajowym czy europejskim rynku pracy.
- Zwiększenie atrakcyjności oferty szkolenia i kształcenia zawodowego oraz wzrost mobilności praktykantów.
Cele szczegółowe:
- Doskonalenie znajomości języka niemieckiego z uwzględnieniem specyficznego słownictwa branżowego.
- Poszerzenie kompetencji kulturowych, poznanie kultury naszych bezpośrednich sąsiadów.
- Poznanie nowych technologii i rozwiązań w branży elektrycznej i elektronicznej.
- Uzyskanie certyfikatu Europass Mobility potwierdzającego nabyte podczas praktyk umiejętności.
- Kształtowanie przedsiębiorczości oraz zwiększenie szans na zatrudnienie w branży elektrycznej i elektronicznej.
- Rozwinięcie umiejętności zawodowych uwzględniających potrzeby rynku i standardy pracy w Unii Europejskiej.
Uczestnictwo w projekcie da uczniom możliwość doskonalenia umiejętności:
Zawodowych
- zapoznanie się z strukturą organizacyjną przedsiębiorstw,
- poznanie nowych technologii.
- rozwinięcie umiejętności zawodowych uwzględniające standardy pracy w unii Europejskiej.
- umiejętność obsługi różnych urządzeń elektrycznych i elektronicznych.
Językowych
- umiejętność posługiwania się językiem niemieckim w środowisku pracy,
- umiejętność posługiwania się językiem niemieckim w życiu codziennym.
Społecznych
- umiejętność adaptacji i pracy w zespole międzynarodowym,
- zwiększenie pewności siebie, samodzielności, dojrzałości,
- dobra umiejętność radzenia sobie ze stresem, rozwiązywania problemów.
Interkulturowych
- postawa tolerancji i szacunku dla odmienności, akceptacja różnorodności kulturowej,
- nawiązywanie i budowanie pozytywnych relacji międzykulturowych.