Zespół Szkół im. prof. Janusza Groszkowskiego w Mielcu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strona internetowa Zespół Szkół im. prof. Janusza Groszkowskiego w Mielcu.
- Data publikacji strony internetowej: 2012-01-29.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2018-07-05.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,.
Filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Informacja o przeprowadzonej analizie wskazującej nadmierne obciążenie jako powód braku dostępności - Szkoła deklaruje dołożenie starań, aby zamieszczane na stronie materiały i funkcjonalności spełniały wytyczne związane z dostępnością.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-22.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony
Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:
- [CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
- [CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt pod adresem poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Zgłoszenie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeżeli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, bez zbędnej zwłoki. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Organ nadzorujący: Dyrektor Szkoły
Adres: 39-300 Mielec, ul. Kilińskiego 24
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Telefon:17 788 88 50
Przez dziennik elektroniczny
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl
dostępność architektoniczna:
Dostępność architektoniczna.
Do głównego budynku szkoły prowadzi główne wejście znajdujące się od strony dziedzińca. Jest ono ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły. Do obiektu sportowego prowadzą dwa wejścia, od boiska sportowego i od strony dziedzińca.
Drogi ewakuacyjne wewnątrz budynku są oznakowane.
W szkole zainstalowano monitoring wizyjny, obejmujący wejście główne, korytarze przy salach lekcyjnych, szatnie uczniowskie oraz tereny wokół obiektów szkoły.
W budynku głównym, na każdym poziomie znajdują się korytarze, połączone klatką schodową.
Budynek nie posiada wind osobowych.
W budynkach szkoły nie ma oznaczeń w alfabecie Braille´a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym, dla osób niewidomych i słabowidzących, nie można też skorzystać z tłumacza języka migowego.
Nie ma pełnej informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku.
Nie ma wstępu do budynku dla osób korzystających z psa asystującego.
Nie zapewnia się osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób
Szkoła nie posiada wyrównanego poziomu progów/ posadzek
Dostępność informacyjno komunikacyjna:
Na parterze w pobliżu wejścia do szkoły znajdują się recepcja , gdzie można poprosić pracownika o pomoc w załatwieniu sprawy.
Osoby z dysfunkcjami narządu słuchu mogą komunikować się z pracownikami szkoły za pomocą zdalnego dostępu on-line: dziennika elektronicznego i poczty elektronicznej
Na parterze szkoły umieszczona jest skrzynka, gdzie można wrzucić zapytania, opisać ewentualne problemy itp.
Szkoła nie posiada urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabo słyszących, w szczególności pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia.
Szkoła nie zatrudnia tłumacza migowego.