Szkoła okiem kamery

Uczniowie klasy 3C – technik mechatronik oraz uczennice klas 2m, 2D i 3D w dniach  17 i 18 października 2019 roku odwiedzili Wyżynę Lubelską. Pierwszym celem ich podróży był Lublin, stolica województwa lubelskiego, jednocześnie największe polskie miasto leżące po wschodniej stronie Wisły. Po mieście oprowadzał nas pan Piotr Branica licencjonowany przewodnik.

Trasa zwiedzania prowadziła przez obszar, który kiedyś zajmowała dzielnica żydowska, gdzie dzień i noc świeci się latarnia miejska w hołdzie  pomordowanym przez nazistów mieszkańcom tej dzielnicy. Następnym przystankiem był Zamek Lubelski, wraz z XIII – wiecznym donżonem (wieżą) oraz pochodzącą z XIV wieku Kaplicą Trójcy Świętej. Kolejnym punktem naszej wycieczki był spacer po Starym Mieście, odwiedziliśmy m.in. Bramę Grodzką, Bramę Krakowska, rynek otoczony malowniczymi kamienicami, Krakowskie Przedmieście i Plac Litewski. Następnym punktem na naszej trasie był renesansowy Zamość, w którym odwiedziliśmy wraz z przewodnikiem panem Leszkiem Soboniem VII bastion twierdzy Zamość, jego zwiedzanie zakończone było strzałem z armaty. Kolejnymi punktami na trasie były urokliwe, zabytkowe  kamieniczki ormiańskie, Rynek Wielki i Rynek Solny, Ratusz oraz Synagoga. Nocowaliśmy w Zwierzyńcu, który był kiedyś letnią rezydencją rodziny Zamojskich i jednocześnie mieściła się tu siedziba Ordynacji Zamojskich. Następnego dnia wybraliśmy się do pięknego krajobrazowo Roztoczańskiego Parku Narodowego, gdzie przywitała nas feerią barw „złota polska jesień”. W parku odwiedziliśmy Stawy Echo, Czarny Staw i hodowlę konika polskiego w Floriance.  W drodze powrotnej mogliśmy zobaczyć Szczebrzeszyn i słynnego chrząszcza stojącego na rynku.

Uczniami opiekowały się panie Marzanna Mazur – Witek i Beata Gruszecka

Klasy mundurowe

Uczelnia patronacka

Programy unijne

Praktyki zagraniczne FERS

***************************

Partnerzy projektu:

- Biuro do spraw  „Zostań Żołnierzem Rzeczpospolitej”

- jednostka patronacka: 3 Podkarpacka Brygada Obrony
  Terytorialnej w Rzeszowie im. płk. Ł. Cieplińskiego, ps. ”Pług”

- Starostwo Powiatowe w Mielcu

- 33 batalion lekkiej piechoty w Dębicy

- WCR w Mielcu

Copyright © 2024 Elektryk - Zespół Szkół im. prof. Janusza Groszkowskiego w Mielcu. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.