Tego roku odbyły się 25. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Hoteli i Gastronomii. Trwały od 15 do 17 listopada. W ostatnim dniu ich trwania uczniowie klas hotelarskiej i gastronomicznej Zespołu Szkół im. prof. Janusza Groszkowskiego również mieli okazję poznać wystawców i ich partnerów w swoich branżach. Wyjazd został sfinansowany w ramach projektu "Mielec stawia na zawodowców".
W liczbach Targi HORECA można podsumować jako 13 tys. branżowych gości, 376 wystawców z Polski i zagranicy, 189 godzin warsztatów i pokazów, 96 godzin degustacji. Nasi uczniowie także degustowali i poznawali nowości na przyszły sezon. Były to blendy kaw, lody, mini burgery, pieczona wołowina, soki, koktajle, smoothie, pizza itp. Te wszystkie degustacje prowadzone były przy okazji prezentacji sprzętów wyposażenia parku maszynowego w gastronomii. Oglądaliśmy też profesjonalną pościel i inne elementy wyposażenia hoteli. Podczas prezentacji materacy niektórym proponowano spocząć na profesjonalnie pościelonych łóżkach.
Podczas targów w jednym miejscu i czasie prezentowana jest kompleksowa oferta wyposażenia hoteli, pensjonatów, restauracji, barów, pizzerii, kawiarni, cukierni i innych punktów gastronomicznych. Oferty dotyczą wszystkiego od urządzeń gastronomicznych i chłodniczych, poprzez meble, zastawę stołową, tekstylia, oprogramowanie, do żywności i napojów oraz bogatej oferty win dla sektora HoReCa. Decyzje zakupowe w wystawianych firmach podejmuje 78% odwiedzających osób, więc bycie wystawcą targów jest doskonałą formą promocji. Nasi uczniowie byli świadkami konkretnych rozmów, które w przyszłości mogą prowadzić z podobnymi, a może nawet z tymi samymi firmami.
W ramach Akademii HORECA jednym z kluczowych wydarzeń jest Kuchnia Mistrzów – trzydniowe kulinarne show z udziałem ekspertów oraz znanych gwiazd gastronomii. Podczas ostatniej edycji wybitni szefowie kuchni jak Adam Chrząstowski, Tomasz Purol, Piotr Ślusarz czy Sebastian Olma podzielili się filozofią na prowadzenie biznesu oraz zaprezentowali własną wizję przyrządzania potraw. W Kuchni Mistrzów poruszane były tematy z zakresu food-pairingu (sztuki łączenia smaków) oraz marketingu sensorycznego.