Aktualności
Wycieczka do Krakowa
W połowie grudnia 2014r. tradycyjnie wybraliśmy się na wycieczkę do Krakowa. Głównym celem wyjazdu był udział w spektaklu teatralnym „Chory z urojenia”, który obejrzeliśmy w Teatrze im.Juliusza Słowackiego.
Walentynkowe warsztaty decoupage i filcowania
Zapraszamy na kolejny cykl warsztatów decoupage i filcowania. Tym razem tematem przewodnim prac będzie zbliżający się Dzień Świętego Walentego. Będziemy ozdabiać serduszka drewniane, akrylowe oraz drewniane świeczniki papierem ryżowym i motywami z serwetek. Wykonamy również aniołki z wełny czesankowej.
Serdecznie Zapraszamy !
Adrianna Gajewska
Zapraszamy do EkoWalentynek
Ponad 100 miejscowości w Polsce weźmie udział w tegorocznych EkoWalentynkach. W Dzień Zakochanych - 14 lutego będziemy rozdawać lizaki w kształcie serca za przynoszone zużyte baterie. Tak jak w poprzednich edycjach akcji jej partnerami są Remondis Electrorecycling i Europejska Platforma Recyklingu. Pomysłodawcą akcji jest ekolog Dominik Dobrowolski, a jej lokalnym koordynatorami w Mielcu są Adrianna Gajewska i Marta Pluta. Baterie będą zbierane w naszej szkole w każdy czwartek na długiej przerwie w sali nr 43.
ELEKTRYK PROGRAMUJE
W dniach od 8 do 12 grudnia 2014 uczniowie naszej szkoły wzięli udział w ogólnoświatowej inicjatywie „Godzina kodowania” (”Hour of code”). Inicjatywa ta jest wspierana przez takie osoby jak: Bill Gates, Mark Zuckerberg, Chris Bosh, i ma za zadanie pokazać, że technologia informatyczna oraz programowanie nie są trudne i każdy może się tego szybko nauczyć. Uczniowie przez godzinę poznawali podstawy i tajniki programowania. Poprzez zabawę uczniowie zapoznali się z algorytmami, budową kodu, rozwiązywali łamigłówki i tworzyli swoje pierwsze aplikacje. W zajęciach wzięli udział uczniowie klas: 1A, 1B, 1C,1D, 1E, 1M, 2B, 2C, 3A, 4A, 4C, 4E.
Wybrane propozycje kart do portfolio
Zespół Szkół im. prof. Janusza Groszkowskiego w Mielcu jest szkołą kształcącą na poziomie ponadgimnazjalnym. W skład Zespołu Szkół wchodzi Technikum Nr 4, Zasadnicza Szkoła Zawodowa Nr 4 i Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych Nr 4. W roku szkolnym 2013/14 do Zespołu Szkół uczęszcza około 1000 uczniów i słuchaczy.
Celem skonstruowania portfolio była systematyczna praca z uczniami szkoły od klasy pierwszej do czwartej. Zaproponowane karty mogą być zawsze uaktualniane, bądź też dobierane indywidualnie ze względu na potrzeby konkretnego ucznia. Z rozmów przeprowadzonych z uczniami klas pierwszych przyjętych do szkoły w roku szkolnym 2013/14 wynika, że w swojej historii edukacyjnej spotkali się już z doradcą zawodowym. Te spotkania odbywały się w klasach trzecich gimnazjum i miały charakter incydentalny. Wydaje się. że dobrym pomysłem byłoby cykliczne tworzenie i uzupełnianie portfolio przez cały okres nauki w szkole ponadgimnazjalnej. Niektóre karty można by było przepracować indywidualnie, inne mogłyby być wykorzystane jako element lekcji, na godzinach wychowawczych.
Mimo, że szkoła kształci w już sprecyzowanych zawodach takich jak: technik elektronik, technik mechatronik, technik teleinformatyk, technik elektryk, technik hotelarstwa, technik usług fryzjerskich, technik żywienia i usług gastronomicznych, elektromechanik pojazdów samochodowych, monter mechatronik i fryzjer, to i tak często się zdarza, że po skończeniu szkoły ponadgimnazjalnej dalszy etap kształcenia wiąże się z zupełnie inną dziedziną. Oczywiście zawsze należy pamiętać o tych, którzy kończąc szkołę ponadgimnazjalną trafiają od razu na rynek pracy, z myślą o nich zostały przygotowane karty np.: z autoprezentacji.
Samo portfolio ma formułę otwartą i zawsze można do niego dołożyć następne karty jeśli będziemy uważali to za sensowne i konieczne.
Zachęcamy do tworzenia własnego portfolio - Marzanna Mazur - Witek i Leszek Łanucha.
Dokumenty do pobrania:
Wskazania i przeciwwskazania zdrowotne
Scenariusze lekcji
Zapraszamy nauczycieli do skorzystania z gotowych scenariuszy lekcji dotyczących problematyki doradztwa zawodowego. Czas trwania poszczególnych scenariuszy równy jest jednej jednostce lekcyjnej. W większości tematyka dotyczy samoświadomości i może być ważnym elementem wzajemnego poznania się uczniów klas pierwszych.
Zachęcamy do skorzystania Marzanna Mazur - Witek i Leszek Łanucha
Do pobrania:
1. Scenariusze lekcji
Wybór szkoły i kierunku rozwoju zawodowego - analiza zainteresowań
Wybór szkoły i kierunku rozwoju zawodowego - budowanie samoświadomości
2. Prezentacje
Rodzic jako doradca swojego dziecka
Zadania doradcy zawodowego w szkołach ponadgimnazjalnych – propozycje zawodów przyszłości